Richtlijnen voor beoordelingen
Richtlijnen voor beoordelingen
Het doel van onze Beoordelingsrichtlijnen is het beschrijven van processen en wettelijke verplichtingen gerelateerd aan productrecensies en -beoordelingen (“Beoordelingen”) geplaatst op onze website door klanten, en om duidelijk te maken dat toepasselijke stappen worden genomen om te waarborgen dat productbeoordelingen afkomstig zijn van klanten die onze producten daadwerkelijk hebben gebruikt en gekocht.
Wij vinden beoordelingen een belangrijkste stap bij de productaankoop van een klant op onze webiste. Wij proberen ervoor te zorgen dat beoordelingen afkomstig zijn van echte klanten en dat dergelijke beoordelingen een eerlijk en transparant beeld geven aan consumenten en websitebezoekers.
Wat betekent dat voor jou?
Alle beoordelingen vallen onder de Algemene voorwaarden van Aveda. Zonder de inhoud van het voorgaande te beperken:
Een beoordeling wordt niet geplaatst als (i) enig onderdeel van de inhoud illegaal, obsceen, bedreigend of lasterlijk is, inbreuk maakt op de eigendomsrechten van een partij, softwarevirussen, commerciële aanbiedingen, kettingbrieven, massamailings of een andere vorm van spam bevat, of (ii) als je jezelf voordoet als een andere persoon of entiteit, of op een andere manier misleidend bent over de oorsprong van een beoordeling.
Feedback of problemen niet gerelateerd aan Aveda-goederen of -services worden niet geplaatst. Het indienen van een beoordeling is geen kanaal voor formele klachten, en Darphin kan niet direct op je reageren via dit platform. Neem contact op de Klantenservice van Aveda als je ergens zorgen over wilt delen, en een lid van het team van Darphin zal je met alle plezier helpen.
Darphin kan ook je e-mailadres of andere contactgegevens gebruiken voor communicatie over je beoordeling. Bekijk het Privacybeleid van Aveda voor meer informatie.
Hoe wij beoordelingen verifiëren
Om te verifiëren dat productbeoordelingen afkomstig zijn van echte consumenten, dienen consumenten een vakje aan te vinken om te bevestigen dat ze het product dat wordt beoordeeld hebben gekocht, gebruikt of getest.
Andere methoden voor verificatie kunnen bestaan uit inhoudmoderatieservices om authenticiteit te waarborgen, zonder in te leveren op kwaliteit of controle:
Geavanceerde fraudepreventie: Wij kunnen via fraudedetectietechnologie controleren of inhoud authentiek is, dubbele recensies verwijderen, ongepaste merk-/retaileradvertenties voorkomen, ons merk beschermen tegen laster/grof taalgebruik/aanstootgevende beelden of video’s, en andere frauduleuze inhoud van onze website weren.
Moderatie op twee niveaus: Een automatisch filterproces zal worden gebruikt voor het vinden van authenticiteitsproblemen, van ongepaste of illegale inhoud tot gevoelige informatie. Daarnaast voegt ons team menselijke moderators een extra laag toezicht toe, om ervoor te zorgen dat alle beoordelingen kloppen, gepast zijn en elkaar niet tegenspreken.
Routering en meldingen: moderators escaleren specifieke zaken naar een hoger niveau aandachtsinhoud die bijvoorbeeld klantenserviceproblemen, veiligheidszorgen of vermeldingen van onjuiste informatie op de website bevat. Het doel hiervan is het verbeteren van de producten die we aanbieden en de beleving die onze klanten verwachten.
Hoe we transparantie voor alle beoordelingen bieden
We proberen alle beoordelingen te plaatsen, zowel positief als negatief, en kopen geen beoordelingen. Echter, als een beoordeling niet voldoet aan deze Beoordelingsrichtlijnen, zal deze niet worden geplaatst.
3,1 Visualisaties en badging:
In het geval een beoordeling is gesponsord of via incentive wordt aangeboden, zal een visueel element aan de beoordeling worden toegevoegd om aan te geven dat de beoordeling is geplaatst in navolging van een aanrader, sponsoring of incentive.
Dergelijke visualisaties zijn direct zichtbaar in de beoordeling zelf, ofwel via een specifieke schriftelijke indicatie of een specifieke badge.
Om transparantie te geven over de beoordelingen, bieden wij verschillende soorten visualisaties op dit gebied: dergelijke visualisaties zullen aangeven of en wanneer beoordelingen zijn gesponsord of onder een incentive vallen (bijvoorbeeld als een consument gratis producten of een andere soort incentive heeft gekregen, of als beoordelingen afkomstig zijn van andere mensen die een directe relatie met ons hebben als personeel, influencer, enz.).
Beoordelingen van ons personeel worden over het algemeen niet goedgekeurd en als dit toch gebeurd, worden dergelijke beoordelingen aangemerkt met specifieke visualisaties zoals bovenstaand beschrijven.
3,2 Weergave van beoordelingen:
Er zijn verschillende informatielagen met betrekking tot beoordelingen beschikbaar op een productpagina.
Een fragment van een beoordeling biedt een eenvoudige visuele indicatie van de inhoud van een beoordeling, boven aan de productpagina.
Daarnaast wordt een snapshot van een beoordeling weergegeven met alle informatie over de productbeoordeling, zoals gemiddelde sterrenbeoordeling, inhoud van de beoordeling en de verdeling van de beoordeling.
De meest recente beoordelingen worden altijd als eerste weergegeven op onze website. Beoordelingen kunnen echter in worden gedeeld op basis van: Meest recent, meest behulpzaam, laagst beoordeeld, hoogst beoordeeld, oudste, en beoordelingen met afbeeldingen.
Er wordt ook weergegeven hoeveel beoordelingen zijn gegeven voor elke ster in de beoordeling. Beoordelingen kunnen ook worden gebruikt voor het filteren van de hoogste beoordelingen, de laagste beoordelingen of een specifieke hoeveelheid sterren. Wat je ook wilt. De bedoeling is om ervoor te zorgen dat de klanten eerlijke en transparante toegang krijgen tot alle beoordelingen, positief en negatief.
3,3. Scoreberekening beoordeling
De algehele score van een productbeoordeling wordt weergegeven vlak bij de beoordeling. Deze score wordt berekend op basis van het daadwerkelijke gemiddelde van alle beoordelingen voor een bepaald product, gedeeld door het aantal beoordelingen dat voor dat specifieke product is geplaatst.
In de meeste gevallen wordt de algehele score weergegeven als een sterrenwaarde (van 0 tot 5 sterren) of een gemiddelde decimale beoordeling (van 0 tot 5). Dit is gebaseerd op het gemiddelde van alle beoordelingen gedeeld door het aantal beoordelingen (m.a.w. je ziet mogelijk een score van 4 sterren of 4,3 sterren).
Het doel van onze Beoordelingsrichtlijnen is het beschrijven van processen en wettelijke verplichtingen gerelateerd aan productrecensies en -beoordelingen (“Beoordelingen”) geplaatst op onze website door klanten, en om duidelijk te maken dat toepasselijke stappen worden genomen om te waarborgen dat productbeoordelingen afkomstig zijn van klanten die onze producten daadwerkelijk hebben gebruikt en gekocht.
Wij vinden beoordelingen een belangrijkste stap bij de productaankoop van een klant op onze webiste. Wij proberen ervoor te zorgen dat beoordelingen afkomstig zijn van echte klanten en dat dergelijke beoordelingen een eerlijk en transparant beeld geven aan consumenten en websitebezoekers.
Wat betekent dat voor jou?
Alle beoordelingen vallen onder de Algemene voorwaarden van Aveda. Zonder de inhoud van het voorgaande te beperken:
Een beoordeling wordt niet geplaatst als (i) enig onderdeel van de inhoud illegaal, obsceen, bedreigend of lasterlijk is, inbreuk maakt op de eigendomsrechten van een partij, softwarevirussen, commerciële aanbiedingen, kettingbrieven, massamailings of een andere vorm van spam bevat, of (ii) als je jezelf voordoet als een andere persoon of entiteit, of op een andere manier misleidend bent over de oorsprong van een beoordeling.
Feedback of problemen niet gerelateerd aan Aveda-goederen of -services worden niet geplaatst. Het indienen van een beoordeling is geen kanaal voor formele klachten, en Darphin kan niet direct op je reageren via dit platform. Neem contact op de Klantenservice van Aveda als je ergens zorgen over wilt delen, en een lid van het team van Aveda zal je met alle plezier helpen.
Darphin kan ook je e-mailadres of andere contactgegevens gebruiken voor communicatie over je beoordeling. Bekijk het Privacybeleid van Aveda voor meer informatie.
Hoe wij beoordelingen verifiëren
Om te verifiëren dat productbeoordelingen afkomstig zijn van echte consumenten, dienen consumenten een vakje aan te vinken om te bevestigen dat ze het product dat wordt beoordeeld hebben gekocht, gebruikt of getest.
Andere methoden voor verificatie kunnen bestaan uit inhoudmoderatieservices om authenticiteit te waarborgen, zonder in te leveren op kwaliteit of controle:
Geavanceerde fraudepreventie: Wij kunnen via fraudedetectietechnologie controleren of inhoud authentiek is, dubbele recensies verwijderen, ongepaste merk-/retaileradvertenties voorkomen, ons merk beschermen tegen laster/grof taalgebruik/aanstootgevende beelden of video’s, en andere frauduleuze inhoud van onze website weren.
Moderatie op twee niveaus: Een automatisch filterproces zal worden gebruikt voor het vinden van authenticiteitsproblemen, van ongepaste of illegale inhoud tot gevoelige informatie. Daarnaast voegt ons team menselijke moderators een extra laag toezicht toe, om ervoor te zorgen dat alle beoordelingen kloppen, gepast zijn en elkaar niet tegenspreken.
Routering en meldingen: moderators escaleren specifieke zaken naar een hoger niveau aandachtsinhoud die bijvoorbeeld klantenserviceproblemen, veiligheidszorgen of vermeldingen van onjuiste informatie op de website bevat. Het doel hiervan is het verbeteren van de producten die we aanbieden en de beleving die onze klanten verwachten.
Hoe we transparantie voor alle beoordelingen bieden
We proberen alle beoordelingen te plaatsen, zowel positief als negatief, en kopen geen beoordelingen. Echter, als een beoordeling niet voldoet aan deze Beoordelingsrichtlijnen, zal deze niet worden geplaatst.
3,1 Visualisaties en badging:
In het geval een beoordeling is gesponsord of via incentive wordt aangeboden, zal een visueel element aan de beoordeling worden toegevoegd om aan te geven dat de beoordeling is geplaatst in navolging van een aanrader, sponsoring of incentive.
Dergelijke visualisaties zijn direct zichtbaar in de beoordeling zelf, ofwel via een specifieke schriftelijke indicatie of een specifieke badge.
Om transparantie te geven over de beoordelingen, bieden wij verschillende soorten visualisaties op dit gebied: dergelijke visualisaties zullen aangeven of en wanneer beoordelingen zijn gesponsord of onder een incentive vallen (bijvoorbeeld als een consument gratis producten of een andere soort incentive heeft gekregen, of als beoordelingen afkomstig zijn van andere mensen die een directe relatie met ons hebben als personeel, influencer, enz.).
Beoordelingen van ons personeel worden over het algemeen niet goedgekeurd en als dit toch gebeurd, worden dergelijke beoordelingen aangemerkt met specifieke visualisaties zoals bovenstaand beschrijven.
3,2 Weergave van beoordelingen:
Er zijn verschillende informatielagen met betrekking tot beoordelingen beschikbaar op een productpagina.
Een fragment van een beoordeling biedt een eenvoudige visuele indicatie van de inhoud van een beoordeling, boven aan de productpagina.
Daarnaast wordt een snapshot van een beoordeling weergegeven met alle informatie over de productbeoordeling, zoals gemiddelde sterrenbeoordeling, inhoud van de beoordeling en de verdeling van de beoordeling.
De meest recente beoordelingen worden altijd als eerste weergegeven op onze website. Beoordelingen kunnen echter in worden gedeeld op basis van: Meest recent, meest behulpzaam, laagst beoordeeld, hoogst beoordeeld, oudste, en beoordelingen met afbeeldingen.
Er wordt ook weergegeven hoeveel beoordelingen zijn gegeven voor elke ster in de beoordeling. Beoordelingen kunnen ook worden gebruikt voor het filteren van de hoogste beoordelingen, de laagste beoordelingen of een specifieke hoeveelheid sterren. Wat je ook wilt. De bedoeling is om ervoor te zorgen dat de klanten eerlijke en transparante toegang krijgen tot alle beoordelingen, positief en negatief.
3,3. Scoreberekening beoordeling
De algehele score van een productbeoordeling wordt weergegeven vlak bij de beoordeling. Deze score wordt berekend op basis van het daadwerkelijke gemiddelde van alle beoordelingen voor een bepaald product, gedeeld door het aantal beoordelingen dat voor dat specifieke product is geplaatst.
In de meeste gevallen wordt de algehele score weergegeven als een sterrenwaarde (van 0 tot 5 sterren) of een gemiddelde decimale beoordeling (van 0 tot 5). Dit is gebaseerd op het gemiddelde van alle beoordelingen gedeeld door het aantal beoordelingen (m.a.w. je ziet mogelijk een score van 4 sterren of 4,3 sterren).